pexels suzy hazelwood 6598786 scaled

Etäisyyksien ylittävää palvelua ja kokonaisvaltaista huolenpitoa

Eeron Tarina

Kun Eero menetti rakkaan vaimonsa, hän tiesi, että vaimon viimeinen leposija tulisi olemaan yli 200 km päässä perheen sukuhaudassa toisella paikkakunnalla. Vaikka sukuhaudassa olikin jo valmiina hautakivi, se kaipasi vielä vaimon nimen kaiverrusta. Eeron ikä ja elämäntilanne tekivät monista asioista haastavia. Hän ei omistanut tietokonetta eikä älypuhelinta, ja pitkän matkan tekeminen oli fyysisesti raskasta.

Eero päätti kääntyä Hämeen Hautauspalvelun puoleen, josta hän sai apua paitsi kaiverruksen järjestämisessä, myös muissa hautajaisjärjestelyissä. Kun vaimon nimi oli kaiverrettu kiveen, yrityksen edustaja toi henkilökohtaisesti kuvan kaiverretusta kivestä Eeron kotiin. Tämä yksinkertainen, mutta syvästi merkityksellinen ele, sekä yrityksen jatkuva tuki ja palvelu, toivat Eerolle suurta lohtua vaikeana aikana.

“Hämeen Hautauspalvelu ymmärsi tilanteeni ja tarpeeni täydellisesti”, Eero sanoo. “Se, että he toivat kuvan vaimoni nimen kaiverruksesta kotiini, ottaen huomioon etäisyyden ja oman tilanteeni, oli poikkeuksellisen lämmin ja ystävällinen ele. Kiitos, että olette osoittaneet niin paljon ymmärrystä ja empatiaa tässä elämäni vaikeassa vaiheessa.”

Tehokasta ja kunniottavaa palvelua

Lauran ja leon tarina

Elämä ei aina seuraa suunnitelmia. Näin huomasi Lahtisen perhe, kun perheen äiti menehtyi odottamatta. Lahtisen sisarukset, Laura ja Leo, olivat järkyttyneitä ja surun murtamia. Lauran arki oli kiireinen äitinä ja työssäkäyvänä, kun taas Leo matkusteli kansainvälisissä tehtävissään ja saattoi saman viikon aikana olla useammassa maassa työmatkallaan.

Vaikka maailma tuntui pysähtyvän, elämän vastuut eivät kadonneet. Sisarusten oli järjestettävä äitinsä hautajaiset ja hoidettava kaikki tarvittavat järjestelyt. Miten he voisivat tehdä sen ottaen huomioon heidän erityiset aikatauluhaasteensa?

Onneksi he löysivät Hämeen Hautauspalvelun.

Ensimmäinen suuri haaste oli järjestää niin, että Leo, joka oli työkomennuksella ulkomailla, pystyisi näkemään äitinsä ennen hautajaisia. Hämeen Hautauspalvelu ei ainoastaan ottanut huomioon Leo’n kiireistä aikataulua, vaan järjesti näkemisen niin, että se sopi hänen matkaohjelmaansa, mahdollistaen lämminhenkisen ja rauhallisen hetken äidin kanssa.

Mutta tehokkuus ei loppunut tähän. Kun Lahtisen sisarukset huomasivat tarvitsevansa perukirjat nopeasti, Hämeen Hautauspalvelu astui jälleen esiin. Perukirjat valmistuivat nopeasti, itse asiassa niin nopeasti, että ne olivat valmiina jo ennen äidin hautajaisia.

“Olemme kiitollisia Hämeen Hautauspalvelun ammattimaisuudesta ja empatiasta”, Laura sanoo. “He eivät ainoastaan auttaneet meitä kaikissa käytännön järjestelyissä, vaan tekivät sen sydämellisesti ja ottaen huomioon meidän aikataululliset erityistarpeemme. Tämä ei ollut vain hautajaispalvelu. Tämä oli sydämellinen ja ammattimainen tuki surun ja haasteiden keskellä.”

leon tarina jpg
Tiinan tarina jpg

Arvokkuus ei ole hintakysymys

Tiinan tarina

Kun Tiina menetti rakkaan isänsä, hän kohtasi monta haastetta – paitsi surunsa, myös taloudellisen todellisuuden. Tiina tiesi, että budjetti hautajaisille oli tiukka, mutta samalla hän toivoi voivansa järjestää arvokkaat ja kauniit hautajaiset kunnioittaakseen isänsä muistoa.

Kun Tiina otti yhteyttä Hämeen Hautauspalveluun, hän ei tiennyt mitä odottaa. Voisiko edullinen hautauspalvelu olla samalla arvokas? Onneksi hänen huolensa hälveni nopeasti.

Vaikka Tiina kertoi avoimesti tiukasta budjetista ja siitä, että hänen isänsä oli ollut eläessään varaton, hän huomasi, ettei se vaikuttanut saamaansa palveluun. Työntekijä kohteli häntä kunnioittavasti ja ymmärtäväisesti, ilman minkäänlaista alentavaa asennetta tai pakkomyyntiä. Päinvastoin, työntekijä antoi käytännön vinkkejä ja neuvoja, joiden avulla Tiina voisi säästää kuluissa säilyttäen samalla hautajaisten arvokkuuden ja estetiikan.

Erityisesti yksi vinkki auttoi häntä säästämään merkittävästi: siunauspaikan vaihtaminen Hämeenlinnassa sijaitsevaan Vuorentaan kappeliin. Tämä yksinkertainen muutos vähensi vainajankuljetusten määrän yhteen ja säästi useita satoja euroja, mutta ei tehnyt tilaisuudesta yhtään vähemmän merkityksellistä.

“Hämeen Hautauspalvelun avulla sain järjestettyä juuri sellaiset hautajaiset isälleni kuin olin toivonutkin, mutta ilman suurta taloudellista rasitusta. Kiitän heitä syvästi heidän empatiastaan, ymmärryksestään ja ammattitaidostaan. He todistivat, että arvokkuus ei ole hintakysymys.”

Vaikeista hetkistä hieman helpompia

Carolan tarina

Kun Helsingissä asuva Carola sai suru-uutisen, että hänen rakas äitinsä oli menehtynyt Hämeenlinnassa, ensimmäinen huoli oli, miten hän järjestäisi hautajaiset. Etäisyyden ja arjen kiireiden takia hän ei voinut matkustaa usein Hämeenlinnaan järjestelyjen takia.

Onneksi Carola löysi Hämeen Hautauspalvelun verkkosivut ja huomasi “Suunnittele hautaus” -palvelun. Palvelu antoi Carolalle mahdollisuuden suunnitella hautajaiset alusta loppuun – valita palvelut, tuotteet ja jopa nähdä kustannusarvion reaaliajassa. Kun suunnitelma oli valmis, hän pystyi tilaamaan hautajaiset suoraan verkosta.

Seuraavana arkipäivänä hautausasiantuntija otti yhteyttä Carolaan. He kävivät puhelimitse läpi suunnitelman yksityiskohtaisesti, ja Carola huomasi, kuinka joustavaa ja yksilöllistä palvelu oli. Muutokset suunnitelmaan olivat mahdollisia, ja kaikki yksityiskohdat otettiin huomioon. Kaikki yhteydenpito – sähköpostit, puhelut ja dokumentit – tapahtui etänä, mikä säästi Carolan aikaa ja matkakuluja.

Kun hautajaispäivä koitti, Carola huomasi, että vaikka hän oli järjestänyt kaiken etänä, hautajaiset olivat intiimit, arvokkaat ja juuri äitinsä näköiset. “En olisi ikinä kuvitellut, että hautajaisten järjestäminen voisi olla näin sujuvaa etänä”, Carola kertoi. “Kiitos Hämeen Hautauspalvelulle, joka ymmärtää ihmisiä nykypäivän tarpeineen ja tekee vaikeistakin hetkistä hieman helpompia.”

carolan tarina jpg